Регламент Експертної ради
- Категорія: Без категорії
- Автор: Taras
- Перегляди: 5750
Редакція № 1 Регламенту ЕР КПД
ЗАТВЕРДЖЕНО
09 вересня 2013 р. Координаційною радою
Всеукраїнської правозахисної спілки
«Коаліція з протидії дискримінації в Україні»
(протокол № 3)
РЕГЛАМЕНТ
Експертної ради
Коаліції з протидії дискримінації в Україні
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Експертна рада Коаліції з протидії дискримінації в Україні (далі — «Рада») — дорадчий орган, що об’єднує експертів та експерток у галузі прав людини та протидії дискримінації.
1.2. Скорочена назва Ради: ЕР КПД.
1.3. Рада не є юридичною особою.
1.4. Основними формами роботи Ради є засідання та комунікація в електронній розсилці.
II. ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ РАДИ
2.1. Основний зміст діяльності Ради — вироблення експертних пропозицій та інших рекомендацій щодо діяльності (експертне супроводження) Коаліції з протидії дискримінації в Україні (далі — «КПД»).
2.2. Рада надає консультаційну та іншу технічну допомогу організаціям, установам, відомствам, іншим органам, що реалізують або планують реалізовувати діяльність у галузі прав людини та протидії дискримінації.
III. РЕГЛАМЕНТ РАДИ
3.1. Статус Ради, зміст її діяльності, засади членства в Раді, порядок організації її роботи та прийняття нею рішень визначаються Регламентом Ради (далі — «Регламент»), що затверджується Координаційною радою КПД (далі — «Коордрада»).
3.2. Зміни до Регламенту вносяться Коордрадою за власною ініціативою Коордради або за поданням Ради.
IV. СКЛАД РАДИ
4.1. Членство в Раді є індивідуальним, базується на експертних знаннях і досвіді члена/членкині Ради, належить йому/їй персонально та, відповідно, не належить організації, установі чи відомству, до складу якої/якого входить або в якій/якому працює член/членкиня Ради.
4.2. Початковий склад Ради затверджує Коордрада.
4.3. Коордрада може прийняти до складу Ради нового члена / нову членкиню на підставі відповідної заяви претендента/претендентки в разі його/її відповідності критеріям експертності, викладеним у розділі V, та за умови підтримки цієї кандидатури більшістю чинних членів/членкинь Ради.
4.4. Експерт/експертка приймається до складу Ради на термін до Міжнародного дня прав людини (10 грудня) включно найближчого парного року, після чого його/її участь у Раді може бути продовжена на чергову дворічну каденцію.
4.5. Член/членкиня Ради не може доручити іншому представникові/представниці (працівникові/працівниці) своєї чи іншої організації, установи чи відомства брати участь у роботі Ради від його/її імені.
4.6. Члени та членкині Ради зобов’язані виконувати рішення та доручення Ради, прийняті за їхньої згоди.
4.7. Коордрада може прийняти рішення про виключення члена/членкині Ради зі складу Ради на таких підставах:
1) за невідвідування засідань Ради три рази поспіль або три рази протягом календарного року без поважних причин;
2) за невиконання рішень і доручень Ради;
3) за інше порушення Регламенту.
4.8. Член/членкиня Ради може вийти зі складу Ради за своєю особистою заявою. В такому разі датою виходу члена/членкині Ради з її складу вважається дата доведення такої заяви до відома Коордради.
4.9. Члени та членкині Ради іменується експертами/експертками Коаліції з протидії дискримінації в Україні і мають право публічно користуватися цим статусом.
4.10. Кожен член / кожна членкиня Ради мають у Раді власну сферу експертної компетенції, яку погоджує Коордрада з урахуванням особистих відомостей про члена/членкиню Ради.
V. КРИТЕРІЇ ЕКСПЕРТНОСТІ
5.1. Кожен із членів / кожна з членкинь Ради повинен/повинна відповідати довільним чотирьом із таких шести критеріїв:
- Принаймні трирічний сукупний досвід роботи у проектах, що реалізовувалися/реалізовуються в Україні у сфері захисту чи просування прав людини, зокрема у галузі протидії дискримінації.
- Досвід перебування на керівних (менеджерських) посадах у проектах, що реалізовувалися/реалізовуються в Україні у сфері захисту чи просування прав людини, зокрема у галузі протидії дискримінації.
- Досвід перебування на керівних посадах в організаціях громадянського суспільства правозахисної спрямованості.
- Закінчена вища освіта.
- Наявність друкованих публікацій з питань прав людини або протидії дискримінації. — Не враховуються: публіцистичні матеріали невеликого обсягу (статті для газет, журналів, блогів), інформаційно-освітні матеріали невеликого обсягу (ліфлети, буклети, листівки і т. ін.). Під «невеликим обсягом» розуміється обсяг до 3 000 знаків, уключаючи недруковані. Враховуються: звіти за результатами наукових досліджень, статті у наукових виданнях, методичні посібники, розділи в збірниках аналітичного, методичного, наукового характеру. Враховуються публікації у співавторстві.
- Дві письмові рекомендації, враховані Коордрадою.
VI. СЕКРЕТАР/СЕКРЕТАРКА ТА ЗАСТУПНИК/ЗАСТУПНИЦЯ СЕКРЕТАРЯ/СЕКРЕТАРКИ РАДИ
6.1. Для забезпечення ефективності та професійності своєї роботи Рада призначає секретаря/секретарку Ради та заступника/заступницю секретаря/секретарки Ради терміном на один рік.
6.2. Секретар/секретарка та заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради можуть бути призначені як із числа членів/членкинь Ради, так і з числа залучених фахівців/фахівниць.
6.3. Функції та повноваження секретаря/секретарки Ради:
1) формування проекту порядку денного засідань Ради за пропозиціями членів Ради, Коордради або учасників КПД;
2) скликання засідань Ради;
3) організаційне забезпечення засідань Ради;
4) фіксація осіб, присутніх на засіданнях Ради, в реєстраційному листі;
5) адміністрування електронної розсилки Ради та винесення в ній питань на обговорення;
6) формулювання питань для голосування в електронній розсилці Ради;
7) протоколювання роботи Ради;
8) адміністрування офіційної електронної поштової скриньки Ради;
9) інформування членів та членкинь Ради з актуальних питань її діяльності;
10) інформування третіх сторін про діяльність Ради;
11) підписання вихідних документів Ради;
12) формування та зберігання архіву Ради (як у паперовій, так і в електронній формах);
13) забезпечення або контроль виконання рішень і доручень Ради.
6.4. Заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради призначається для надання всебічної допомоги секретарю/секретарці Ради у виконанні його/її функцій та повноважень.
6.5. Заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради виконує функції та здійснює повноваження секретаря/секретарки Ради в разі відрядження, відпустки, хвороби секретаря/секретарки Ради та в інших ситуаціях, за яких секретар/секретарка Ради не може виконувати свої функції та здійснювати свої повноваження.
6.6. Секретар/секретарка Ради може доручити своєму заступникові / своїй заступниці виконання окремих функцій чи здійснення окремих повноважень з числа зазначених у п. 6.3 цього Регламенту на постійній основі.
6.7. Рада звільняє з посади секретаря/секретарку та заступника/заступницю секретаря/секретарки Ради:
1) у зв’язку з закінченням каденції;
2) у зв’язку з неналежним виконанням функцій та здійсненням повноважень, визначених у п. 6.3;
3) на підставі заяви секретаря/секретарки або заступника/заступниці секретаря/секретарки Ради про бажання припинити свою роботу на цих посадах.
6.8. Секретар/секретарка та заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради можуть офіційно виступати від імені Ради, але не мають права висловлювати власну позицію як позицію Ради.
VII. ЗАСАДИ РОБОТИ В РАДІ
7.1. Секретар/секретарка, заступник/заступниця секретаря/секретарки та інші члени/членкині Ради виконують свої функції та здійснюють свої повноваження на громадських засадах, якщо не обумовлено інакше.
7.2. Секретар/секретарка та заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради можуть виконувати свої функції та здійснювати свої повноваження на оплачуваних засадах.
7.3. Окремі члени/членкині Ради можуть отримувати гонорари за свою експертну роботу в Раді.
7.4. Організації та проекти можуть надавати Раді технічну (зокрема, фінансову) допомогу на запит та/або за погодженням із Коордрадою.
VIII. ЗАСІДАННЯ РАДИ ТА ПОРЯДОК
ПРИЙНЯТТЯ РАДОЮ РІШЕНЬ НА ЗАСІДАННЯХ
8.1. Засідання Ради призначаються Коордрадою, коли в тому є необхідність, і скликаються секретарем/секретаркою Ради.
8.2. Засідання Ради є правомочним, коли в ньому бере участь принаймні п’ятеро членів/членкинь Ради. Факт участі в засіданні засвідчується особистим підписом члена/членкині Ради в реєстраційному листі.
8.3. Засідання Ради проводяться в очному або дистанційному режимі з використанням сучасних технологій аудіовізуальної комунікації, таких як, наприклад, інтернет-зв’язок через програму Skype.
8.4. При плануванні засідання обираються такі дата, час і місце, які влаштовують більшість членів/членкинь Ради.
8.5. Про неможливість узяти участь у засіданні член/членкиня Ради повинен/повинна повідомити секретаря/секретарку Ради завчасно. В іншому разі відсутність на засіданні визнається такою, що мала місце без поважних причин.
8.6. На початку засідання Рада:
1) призначає головуючого/головуючу (такою особою може бути як секретар/секретарка Ради чи його/її заступник/заступниця, так і будь-який інший член / інша членкиня Ради);
2) затверджує порядок денний, виходячи з його проекту, попередньо сформованого секретарем/секретаркою Ради за пропозиціями Коордради та/або членів/членкинь Ради, а також, за потреби, часові рамки обговорення включених до порядку денного питань.
8.7. Під час засідання головуючий/головуюча надає слово учасникам/учасницям засідання, відкриває, модерує та закриває дискусії, слідкує за дотриманням порядку денного та часових рамок, визначених для розгляду питань порядку денного.
8.8. На засідання Ради з правом дорадчого голосу чи для доповіді з конкретних питань можуть бути запрошені треті особи — сторонні експерти/експертки, представники/представниці недержавних, зокрема донорських організацій, державних органів та установ тощо, які не є членами/членкинями Ради. Запрошені особи не беруть участі в голосуванні при прийнятті Радою рішень.
8.9. Третіх осіб запрошує на засідання особа, яка входить до складу Коордради, Коордрада в цілому або секретар/секретарка Ради з обов’язковим попереднім повідомленням про це членів/членкинь Ради через електронну розсилку Ради.
8.10. Особі, яка з тих чи інших причин регулярно запрошується на засідання Ради, може бути надано за рішенням Ради статус спостерігача/спостерігачки при Раді з відповідним протокольним обґрунтуванням та обов’язковим зазначенням часових рамок перебування такої особи у статусі спостерігача/спостерігачки.
8.11. Слово для виступу під час засідань запрошеним особам надається головуючим/головуючою.
8.12. При прийнятті на засіданні рішень Рада прагне до консенсусу, який визначається як відсутність голосів «проти».
8.13. Якщо досягнення консенсусу є неможливим, Рада приймає рішення більшістю голосів членів/членкинь Ради, що зареєструвалися на засіданні. При цьому аргументована позиція тих, хто проти, може бути занесена до протоколу.
IX. ЕЛЕКТРОННА КОМУНІКАЦІЯ ТА ПОРЯДОК
ПРИЙНЯТТЯ РАДОЮ РІШЕНЬ В ЕЛЕКТРОННІЙ РОЗСИЛЦІ
9.1. Для забезпечення комунікації між членами Ради створюється така, що функціонує у закритому режимі, електронна розсилка у форматі ґуґл-групи або аналогічному.
9.2. До електронної розсилки Ради підключаються за посадою члени/членкині Коордради, секретар/секретарка та заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради.
9.3. До електронної розсилки Ради, крім осіб, зазначених у п. 9.2, за рішенням Ради можуть бути тимчасово підключені інші особи, на підставі відповідного обґрунтування та з визначенням часових рамок їхньої участі в розсилці.
9.4. Питання для обговорення вносяться в електронній розсилці Ради будь-якою особою, підключеною до розсилки.
9.5. Рішення в режимі електронної комунікації приймаються шляхом висловлення членами/членкинями Ради своєї позиції протягом трьох календарних днів, причому першим днем уважається дата внесення відповідного питання на розгляд чи голосування.
9.6. Рішення в режимі електронної комунікації вважається прийнятим на підставі консенсусу, тобто за відсутності голосів «проти». У разі, якщо досягнення консенсусу є неможливим, Рада приймає рішення більшістю голосів членів/членкинь Ради. При цьому аргументована позиція тих, хто проти, може бути занесена до протоколу.
9.7. Датою набрання чинності рішенням, прийнятим в електронній розсилці, є день, наступний за останнім днем терміну голосування, встановленого відповідно до п. 9.5.
X. ДОКУМЕНТУВАННЯ ТА ВИСВІТЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ РАДИ
10.1. Робота Ради документується у протоколах, які є документами, що підтверджують прийняття Радою рішень (рекомендацій, висновків тощо).
10.2. Рішення, прийняті Радою в електронній розсилці, фіксуються у протоколі наступного засідання Ради.
10.3. Протокол роботи Ради виноситься на погодження в електронній розсилці Ради протягом п’яти робочих днів після засідання Ради.
10.4. Оригінал протоколу підписується поаркушно головуючим/головуючою на засіданні та секретарем/секретаркою Ради.
10.5. Текст протоколу або його частини (витяг із протоколу) може бути розіслано секретарем/секретаркою Ради усім зацікавленим сторонам після його погодження в електронній розсилці Ради.
10.6. Регламент, склад Ради, анонси засідань Ради, інформаційні повідомлення про засідання Ради, що відбулися, витяги з протоколів засідань Ради можуть публікуватися на сайті КПД.
10.7. Рада має свою офіційну електронну поштову скриньку.
10.8. Джерелом офіційної інформації про хід роботи Ради та зміст прийнятих нею рішень є протоколи (витяги з протоколів), а також інформаційні повідомлення, які публікуються на сайті КПД.
10.9. Члени/членкині Ради, спостерігачі/спостерігачки при Раді та інші особи, запрошені до участі в засіданнях, зобов’язуються:
1) не розголошувати третім особам думки одне одного / одна одної, висловлені під час засідань та в електронній розсилці Ради, задля забезпечення найбільшої свободи дискусій;
2) у разі звернення третьої особи з проханням роз’яснити причини прийняття Радою того чи іншого рішення рекомендувати такій особі направити Раді письмовий запит.
10.10. На початку засідання Ради головуючий інформує запрошених осіб про політику конфіденційності в роботі Ради, викладену в підпункті 1 п. 10.9 Регламенту.
10.11. Відповідно до потреби секретар/секретарка Ради забезпечує висвітлення її діяльності шляхом інформування зацікавлених сторін про плановані та проведені засідання, обговорювані Радою питання, прийняті Радою рішення.
10.12. Публічно виступати від імені Ради з того чи іншого питання має право спеціально уповноважений на це Радою член (спеціально уповноважена на це членкиня) Ради, що має бути відображено у відповідному протоколі роботи Ради.
Завантажити Регламент Експертної ради